...WELCOME...

Wednesday, December 22, 2010

Merry Christmas 2010

Hi all. Hapy wonderful day to all..i would like to wish Merry Christmas to all readers. May this season give you more God's blessing..

2010 is the second Christmas season after 2 years working as teacher. I personally so grateful, God gave me this job. I truly believe that He has His own plan to every single human. I thank you God for let me in Your ways.

Perayaan Christmas tahun in sangat berbeza dengan perayaan sebelum ini terutamanya jika dibandingkan antara zaman kanak-kanak dan zaman yang suda besar-besar sekarang ini. Secara fizikal, saya sangat merasai Christmas punya bahang. Zaman kanak-kanak merupakan zaman yg saya rasa paling best.

Tetapi, jika dingat-ingat yg sekarang ini, perayaan itu macam kurang excited secara fizikal dan emosi. Semacam biasa sahaja. Excitement itu rasanya sangat kurang.

Walaupun begitu, secara rohaninya, natal itu tetap ada di dalam hati. Bagi saya, erti Christmas yang sebenar adalah, kasih Tuhan yang sungguh luar biasa. Tuhan telah mengaruniakan AnakNya, Yesus Kristus. Disebabkan kelahiranNya, Dia telah menebus kamu dan saya dari segala dosa. Disebabkan Dia juga, damai, sejahtera dan sukacita ada di dalam kita. Terima kasih Tuhan kerna pengorbananMu yang sangat luar biasa. Engkau sanggup memikul salib, di rotan, dan di ludah semata-mata kerna umatMu yang berdosa. PengorbananMu sungguh bernilai sekali bagi kami semua.

Apapun, selamat menyambut hari krismas pada hujung minggu ini. Semoga tahun ini akan memberi kita rahmat dan berkat dan lebih berlimpah-limpah pada tahun yang seterusnya.

Merry Christmas to all especially to my family, dear W, relative, and friends. Thank you for coming and bringing joy in my life!


GOD BLESS

No comments: