...WELCOME...

Monday, November 8, 2010

TAKLIMAT KISSM

Kami guru Malaysia!!
Halow bebeh!

Apa khabarmu di sana?Gue garap semuanya baik-baik aja deh. Suda sekian lama x meng'update blog ku ini. Jadi hari ini kerna waktunya agak free,  saya ambl kesempatan ini utk mencoretkan kisahku sejak kebelakangan ini.

Minggu yang lalu, iaitu pada hari Rabu bersamaan dengan 3 November 2010, saya dan beberapa rakan seperjuangan dr SMK Narinang pergi ke taklimat khusus untuk KISSM. KISSM stand for Kursus Induksi Sistem Saraan Malaysia (kalau saya tidak silap laiti, hehe). Yang pergi itu adalah kami2 yang sudah mendapat pengesahan lantikan daripada pihak SPP (thank you SPP). kami ada 7 org kesemuanya. bagus deh. gembira juga rasa hati mau pigi induksi sda selepas 2 tahun menjadi cikgu. kerna selepas kursus induksi ini, jawatan sebagai PEGAWAI PENDIDIKAN SISWAZAH akan sah tidak lama lagi.hehe.harap-haraplah disain oleh boss besar d sekolah hehe.

Syukur sebab tempat untuk taklimat induksi adalah di daerah tempat saya mengajar iaitu di SMK Pekan 2, Kota Belud. Jadi, x la jauh sangat. Tahun lalu, saya menjaga spm d sekolah ini. jadi, suasana sekolah itu suda agak biasa la kononnya. Kawasan parking tersangatlah luas x macam d sekolah tempat saya bertugas, tersangatlah sempit. sampai saya memakingkan kereta di atas bukit sebab tiada lagi ruang paking. gelanggang masih ada dan memang tmpt paking juga, tp problemanya, ada lubang yang besar dan boleh mencederakan skirt OYENku yang sangat rendah itu.hehe. jadi sebab itu, saya terpaksa memaking diri sanaa atas bukit.hehe

Sampai d SMK Pekan, kelihatan ada ramai sda guru-guru yang smpai dan sedang melepak di luar depan dewan besar. kenampakan beberapa rakan sekosmate ku sdg bercerita.wah!!suda lama x ketemu dan berbual dengan mereka. syukur ada juga taklimat seperti ini yang dapat mengumpulkan rakan-rakan seperjuangan. Sebelum taklimat bermula, saya sempat berbual-bual dengan beberapa kawan. gembira rasa hati. ada teman rapat semasa d ums, slps posting, x pernah lagi kontek, dapat juga bertanya-tanya kabar masa itu.

Sebelum taklimat bermula, kami dikehendaki utk register terlebih dahulu. Masa register, soalan assignment diberikan. wahhhh!!kalau assignment,,sungguh lama sudah x buat.kalau zaman-zaman d UMS, adoi 4 tahun d sna, 4 tahun la juga assignment seja.tp itu biasa labaitu.memang begitulaa kan.hehe . Nah!!lps saya chek soalan saya, lega jg laaa kenen. mcm agak senang tajuk yg saya dapat. ni mari baca soalan saya d gambar ini...
kalau mau tau, soalan assignment yang saya dapat adalah no 13. Cuba baca.hihi.GGembira jg saya dapat soalan ini. Bolehlah, mcm senang juga. Syukur habis.
Masa dapat soalan, yg lain sibuk menyalin soalan yg mereka dapat. saya pula bukan sibuk menyalin tetapi sibuk pigi gambr2 tu soalan saya.hahaha.soalnya, saya malas mau tulis2 waktu itu.kekekke


Lepas salin soalan, taklimat pun bermula. Taklimat tidak jg berapa lama.sekejap seja. dalam fikiran saya, byk laa sgt maklumat yg kena bg, sekali yg besa2 seja. I like!!.lps tu sesi soal jwb pun, mcm teda2. dua org ja yg pigi menanya, yg pakai mike la.lps habis taklimat, bru ada org2 p menanya tu org bagi taklimat. maklumat penting yang telah diperolehi semasa taklimat tersebut,,,kursus adakn berjalan dalm 2 sesi. pertama, pada 8-10 Disember 2010. yg kedua, 13-15 Disember 2010 ka klu tidak silap. Ini kali, special case ckit ni KISSM, biasanua kursus diadakan selama 2 minggu. tp oleh sebab bajet ngga ckup, maka kna buatlaa kursus tu selama 3 hari seja.bgs jg la. suka juga saya.

Ni taklimat bukan cikgu2 dr kb jaaa, tp dr daerah Tuaran dan Ranau juga. Dapat juga jmpa kawan2 dr daerah lain. nanti kursus kita jmpa lagi..

x terlepas juga kwn2 ku masa d KML.sempat jg kami ambl gambr selepas taklimat siap. Walaupun d KB ja, tp inda pernah berjmpa meti. soalnya, masing-masing ada kesibukan gea tu. Faham-faham seja la,hehe. Jom tingu gambar, inda banyak juga ba..2 keping seja.haha.tp sykur po la ada po kaka..hehehe
dari kiri: C.Eyuk, C. Ridzan, C. Kolosz, C. Melvin, C. Arnie
Lama ngga ketemu terutamnya baju warna hitam dan biru ni.bru time taklimat ni jmpa.
masing ada cerita laitu kan??hehehe

No comments: