...WELCOME...

Sunday, December 5, 2010

_Fashion_

Hi and have a good day to all readers. Tq for spending your times reading my entries.
Cuaca hari ini agak seimbang. Paginya panas terik, tengaharinya pula hujan dan skg mendung telah berlabuh. Masa yang sangat sesuai untuk tidur. Hehe. Tp, sebelum tidur mau cakap-cakap dlu pasal FASHION. Apa yang ditulis hanya sekadar fikiran sendiri penulis, dan dikongsi untuk tatapan bersama.

Sekarang, ramai yang sangat terdedah dengan fesyen. Apa tidak, dunia luar skg pun sentiada dikemaskini dengan pelbagai fesyen. Anak-anak muda sekarang pun yang masih berada di dalam sekolah menengah, sudah pandai bergaya dengan fesyen terkini. Kadang-kadang, org yg lagi senior duluan makan garam ke belakang ckit oleh mereka. Hihi. Faktor utama berlakunya "revolusi" ini mungkin datang daripada media massa. Media massa tidak kisah la TV, suratkabar, dan majalah yang dihiasi dengan model, penyanyi, dan laiin-lain lagi. Golongan-golongan seperti ini biasanya menjadi perintis atau org terdahulu yang akan lebih duluan ter'update' dengan fesyen terkini. Model dan artis bukan sahaja dtg daripada local malah golongan yg dtg dr luar negara terutamanya Korea dan negara barat. Fesyen-fesyen yang menjadi ikutan kepada golongan anak muda masa kini bukan sahaja dari segi pakaian dan aksesori badan tetapi fesyen rambut juga menjadi ikutan sehingga ia menjadi satu 'trend' dalam sesebuah masyarakat di Malaysia. Di sekolah contohnya, ramai pelajar yg suka mem'fesyen'kan rambut. Saya secara peribadi sangat menyukai kerana jiwa saya pun ada jiwa fesyen juga. aisey. Masalahnya, ada TAPI dia.hahaha. I do care about it. Kita lihat gambar-gambar di bawah ini.












Selain fesyen rambut, saya juga kdg-kdg suka melihat dan mengetahui dunia peragawan dan peragawati. Sampai kdg-kdg bila bersama-sama dengan teman terdekat, ada juga jadi  gila-gila, main modelling kenen.hahaha....Lets take a look!Sporting ya!hahaha










Apa yang dilihat dan dibaca, kadang-kadang membasahi jiwa. Bila jiwa sudah dibasahi, maka jadinya, begini la..hehehehehee. Sekadar perkongsian.

No comments: